Río de la Plata adskiller den spredte by Buenos Aires i Argentina såvel som den maleriske by Colonia del Sacramento i Uruguay. Der er kun 28 sømil mellem disse to destinationer, men de føler verdener fra hinanden.

I den store såvel som kaotiske by Buenos Aires tappede vores taxa ned ad en 12 -banes motorvej (ja, 12 baner) mod havnen, hvor vi ville fange en færge til vores 3. sydamerikanske land, Uruguay.

Ankom til Colonia var som at træde ind i et postkort.

(Gå ikke glip af videoen nedenfor!)

Der var så masser af gamle køretøjer i Colonia. Dette var absolut vores favorit
Efter at have tilbragt en måned i Buenos Aires, var vi vant til Highrise Buildings, Massive Parks såvel som storslåede statuer, hvoraf mange af dem blev konstrueret i italiensk renæssance eller Art-Nouveau-stil. Bit Colonia er en portugisisk bosættelse fra 1680. Alle bygninger lige her i det historiske kvarter er lavthuse såvel som farverige, mens gaderne er smalle såvel som brostensbelagte. Der er mange smuldrende ruiner såvel som små parker at nyde.

Byen var utroligt grøn.

Træerne dækkede gaderne såvel som fortove, der leverede en meget tiltrængt skygge. Vi kunne godt lide nøjagtigt, hvor miljøvenlig Colonia var!
Vi “klikkede” øjeblikkeligt med dette sted, da af hvor let tilgængeligt det føltes, såvel som nøjagtigt, hvor masser af yndig bitcaféer såvel som restauranter spildte ud på bagbanerne. Stemningen i den gamle bydel var ekstremt rolig såvel som afslappet, såvel som vi forstod, at vi havde taget en fantastisk beslutning om at krydse floden til et nyt land.

Mange mennesker vælger at lave en dagstur til Colonia, men vi valgte at tilbringe tre nætter her, hvilket netop var det, vi havde brug for efter at have modstået trængsel såvel som travlhed i den enorme by Buenos Aires i en måned.

Gå ikke glip af – vores usædvanlige lignende / modvillig forbindelse med Buenos Aires

Efter at have tjekket ind til vores maleriske Posada, med omkring 10 værelser, lavede vi vores metode til taget såvel som bemærket omkring 100 mennesker langs flodens kyst-både solbadning såvel som svømning. Følelsen af, at vi gik glip af, såvel som da det var 30 grader udenfor, kastede vi på vores badepasninger såvel som på vej ud i en dag i vandet!

Udsigten fra vores posadas tagterrasse

At ansætte en cykel er den allerbedste metode til at komme rundt i byen såvel som at tjekke ud over den gamle bydel. Heldigvis havde vores Posada gratis cykler til gæsternes brug såvel som vi øjeblikkeligt udnyttede deres tilbud såvel som red vores hastighedscykler mod de glade strandgæster.

Vi dukkede op sved såvel som at dø for en svømmetur i den forfriskende flod.

Det, vi opdagede, var en overskyet, brun, lav flod. Men i betragtning af at andre nød det (og da vi var så varme), tog vi en beslutning om at vælge en dukkert. Ligegyldigt nøjagtigt hvor langt ud vi gik, var vandet aldrig højere end vores knæ.

Vi knælede ned såvel som slags rullet i køb for at dække os selv i vand for at prøve at være fantastisk. Jeg er sikker på, at det snarere var synet!

Floden ser ganske stor ud langvejs, men tæt på var endnu en historie
Det varede i alle 5 minutter, før vi var parat til at træde på.

Floden har måske været lidt af en buste, men de andre steder, vi besøgte, og de restauranter, vi spiste i Colonia, ramte mærket.

Den gamle stenbro såvel som en del af bymuren

Der var virkelig kun en travl vej, der løb med det historiske centrum såvel som resten var fredelige såvel som bolig.

Stransende målløst langs bagveje, vi stødte på lokale, der sad på gårdstole foran deres huse, der delte deres nationale besættelse, Mate, med en mere, mens charmerende omstrejfende hunde vandrede gaderne i browse af interesse såvel som nogle som (som de fik fra fra os).

Vi stødte også på en teaterforestilling i parken såvel som Candombe -dansere på gaderne. Vi drak øl ved floden, udforskede havnen, sad på pladsen og gennemvædet den unikke atmosfære.

Candombe Dancing opdages omkring Uruguay i karnevalsæsonen. Dansen såvel som trommer er fra afrikansk slaveri tid.

De eneste ægte “steder” i Colonia er nogle museer, den gamle stenbro såvel som væg, fyrtårnet såvel som kirken.

Fyrtårnet fangede vores øje så godt, da vi gjorde vores metode til den hvide søjle, der stak ud af jorden. Río de la Plata var en afgørende flod til transport af varer, men mange skibe endte med at gå ned – nogle med guld såvel som sølv om bord. Så i 1855 blev det truffet en beslutning om, at et fyrtårn ville blive udviklet for at forhindre dette spørgsmål såvel som i 1857 LiGhthouse tændte for sit lys for allerførste gang.

Fyrtårnet i Colonia udviklede sig på ruinerne af et kloster
Selvom et fascinerende sted såvel som et fantastisk udsigtspunkt over floden såvel som by, opdagede vi, at det mest unikke aspekt var stedet for selve fyrtårnet. Det er indstillet oven på smuldrende ruiner af San Francisco -klosteret, der stammer tilbage til det 17. århundrede. Udsigten fra toppen af ​​fyrtårnet såvel som brisen var fantastisk.

Vi faldt ned ad den snoede trappe på fyrtårnet og dukkede op på en smal, brostensbelagt gade. Når vi bemærkede en unormalt lille dør med en smule indikation over indgangen med titlen “Buen Suspiro”, tog vi en beslutning om at inspicere den.

Det [viste sig at være] en hvid vinbar!

Ducking med den lille døråbning i Buen Suspiro White Wine Bar

Fra Buenos Aires, hvor vi havde vores meget elskede hvidvinbutik lo de Joaquin, var vi ikke sikre på, hvad vi ville opdage med hensyn til rød hvidvin i Uruguay. Men det viser sig, at de dyrker en drue lige her kaldet Tannat, som vi aldrig havde hørt om før. Denne røde drue har en tyk hud såvel som skaber robuste, fyldige vine … mens du farver dine tænder såvel som tunge lilla.

Da vi hørte om denne drue, forstod vi, at vi var nødt til at give den et forsøg.

Ducking ned for at forhindre, at vi rammer vores hoveder på døren, gik vi ind i bitbjælken. Det var svagt oplyst, havde ekstremt lave lofter med gamle træbjælker samt hylder fulde af kød, oste såvel som vin.

Dette var vores type sted!

Tjeneren foreslog Maderos 2011 Gran Reserva Tannat, som var den allerførste gang Tannat -druen ville ramme vores læber … men det ville ikke være den sidste.

Buen Suspiro er en fantastisk hvidvin med hvid vin! Hvis du har en chance, skal du sørge for at gå dertil

Med et fad med normal regional ost såvel som kød såvel som en flaske Tannat, glædede vi os i vores sidste nat i Colonia i den svagt oplyste kælder.

Det kræver ikke meget for os at jive med en destination. Alt hvad vi kræver er en god stemning, en række restauranter, caféer såvel som barer, nogle fascinerende steder, der er kastet ind, såvel som selvfølgelig venlige mennesker. Vi har måske ikke altid set vores tid tilbragt i Buenos Aires, men at krydse floden til Colonia løftede virkelig vores rejse spiritus såvel som efter tre dage, var vi i ekstase til at træde på såvel som at tjekke lidt mere af Uruguay.

Tjek vores video fra Colonia her:

Rejsende tip:

Der er mange færger, der rejser mellem Buenos Aires såvel som Colonia. Vi reserverede med Seacat Colonia såvel som billetterne var 550 Uruguay Pesos hver ($ 19,40). Rejsen tog kun en time.

Taxaer fra havnen ind i den gamle byudgift 100 pesos ($ 3,50).

Vi opholdt sig i Posada del Flor såvel som virkelig kunne lide det. Morgenmad er inkluderet plus en midt på dagen kaffe såvel som snack. Taget er virkelig rart, mellemrummet er rene såvel som behagelige, der tilbydes gratis cykler, såvel som stedet var fantastisk. Vi betalte $ 106 / nat i weekenden i højsæsonen, det er normalt omkring $ 70 / nat i løbet af ugen.

Hvis du betaler med dit udenlandske kredit score -kort i Uruguay snarere end kontanter, får du 22% rabat på omkostningerne ved mad såvel som sprit på restauranter såvel som køretøjsudlejning! Plus, hotelrum er skattefrie. Så når du betaler for din restaurantregning, skal du betale med dit kredit score -kort såvel som omkostningerne minimeres med 22% (hvilket er skatten) – det er en no brainer.

Der er et par busforretninger, der rejser fra Colonia til Montevideo. Gå til terminalen dagen før samt køb din billet. Vi gik med Turil såvel som omkostningerne var 354 pesos ($ 12,50) / billet. Rejsen var 2,5 timer.

For gode restauranter skal du inspicere Cafe La Tasa de Te, Buen Suspiro White Wine Bar samt Que Lo Pario Mendieta.

Kan lide det? Pin det! ?

Ansvarsfraskrivelse: Geder på vejen er en Amazon -partner såvel som ligeledes et tilknyttet selskab for nogle andre detailhandlere. Dette indikerer, at vi foretager provisioner, hvis du klikker på links på vores blog samt køb fra disse detailhandlere.