Vi tog den 6 timers Jeepney -tur til Port Barton, og selvom vi dukkede op til terminalen halvanden time før den planlagte afgangstid, lykkedes det os kun at få De sidste to sæder lige bagpå Jeepney ved siden af ​​et par bur hvalpe og en kæmpe bunke bagage.

Pakket Jeepney Ride til Port Barton
På vejen, sikker på, at regnen vendte tilbage, og vi var heldige at klare det gennem de knæhøje vandpytter på Mud Road, der førte til Port Barton Town.

Risikabel tur gennem oversvømmede veje til Port Barton

Vi blev mødt på vores hotel, El Busero Inn, af en meget venlig og venlig fyr ved navn Peter. Han kontrollerede os ind i vores værelse på 2. sal, som var smuk. Den havde sin egen massive gårdhave, komplet med en kurv hængekøje med udsigt over havet. Faktisk sprang havet næsten til trappen i restauranten under os, det var fantastisk. Desværre fortsatte regnen, men af ​​en eller anden grund er det bare bedre at sidde fast i regnen, hvis du får se ud på havet.

Udsigt fra vores dæk på El Busero Inn

Den næste dag ryddede regnen op. Den vigtigste ting at gøre i Port Barton er en øhoppingstur til nogle af de mange fantastiske pletter i øhavet ud for kysten. Vi var tilbageholdende med at booke turen på vores første soldag, så i stedet tilbragte vi dagen på at lægge på den smukke Filippinske strand og nyde de klare himmel. Regnen vendte tilbage om eftermiddagen i et par timer, på hvilket tidspunkt vi bare kølede ud i vores hængekøjer og så et utroligt lyn viser terrorisere havet ikke en kilometer foran vores hotel. Boltene af lys gennemborede havet og vores trommehinden i lige høj grad med spektakulære styrt. Vi har aldrig set Lightning så tæt. Om eftermiddagen ryddede himlen lige i tide til at behandle os med en ekstraordinær solnedgang, som vi nød med et par Pina Coladas i vores foretrukne restaurantbar, Barton Bistro.

At have cocktails i vandet ved solnedgang – Port Barton

Og det var historien i vores 5 dage i Port Barton, morgenen var solrige og smukke i et par timer, og så ville der være 3 – 4 timers tordenvejr om eftermiddagen, før de ryddede op til cocktails ved solnedgang. Naturligvis er dette ikke de ideelle forhold for en strandferie, men det slår bestemt, at de sidder på caféer i byer væk fra havet og venter på ethvert tegn på regnstop.

☞ Se også: Bedste Palawan -resorts på Filippinerne

Regnfuldt vejr i Port Barton

En aften på Barton Bistro havde vi et par ekstra cocktails og fik tale med en amerikansk familie, der havde været i Port Barton i 10 dage. De havde en båd hver dag, der tog dem ud til øerne, kogte dem frokost og går endda spydfiskeri til en brøkdel af en omkostning ved de lokale ”ture”, der er organiseret fra Barton Town. Vi besluttede at prøve lykken med dem på en øhoppingturné, så næste morgen mødte vi dem på deres hotel og gik ud. Vejret så allerede usikker ud, med mørke skyer truende i horisonten. Det lykkedes os at komme ind i et par timers god snorkling og et par mislykkede forsøg på spydfiskeri, før vi blev forhastet tilbage på båden af ​​føreren. Han var tydeligvis bekymret for den efterfølgende storm, som var så dårlig, at vi ikke kunne vende tilbage til Port Barton Town. Vi blev tvunget til at trække os tilbage til en nærliggende ø for at vente på de aggressive tordenbrusere.

Crazy Lightning Storm i Port Barton

Med intet andet at gøre på øen gik de amerikanske fyre og jeg ud for en anden snorkel. Vandet var meget varmere end regnen, der hældte fra himlen som en kæmpe vandhane. Da vejret ryddet gik vi tilbage til byen og sluttede dagen fri, som vi gjorde hver dag i Port Barton, med en dejlig cocktail på stranden og så solen gå ned på havet.

En af de mange smukke solnedgange i Port Barton
På vores sidste dag i Port Barton havde vi standard 3 timers solskin om morgenen, som vi plejede at gå rundt og tjekke byen. Vi snuble over en pikkamp, ​​som ikke rigtig er vores ting, men fordi det er en så stor del af Filippino -kulturen, besluttede vi at stoppe og se et par kampe. Jeg tænkte på at placere et væddemål som de lokale gør, og tænkte, at det ikke kunne være meget ved at satse med en flok underbetalte fiskere, men til min overraskelse var det minimale indsats omkring $ 30 dollars med nogle af gryderne, der nåede 16.000 pesos, omkring $ 400 ! Hvilket er et utroligt beløb for en gruppe fyre, der skraber forbi på at leve fra havet. Alligevel endte vi med at bare være tilskuere, og selvom sporten i sig selv er temmelig grusom, var spændingen på gaden før og under hver kamp fantastisk. Halvtreds eller mOre fyre skrigede øverst på deres lunger, tog og gav væddemål, mens en fyr indsamlede fistfulde penge fra hver bedre. Jeg ved ikke, hvordan han holdt styr. Kampene varede lidt mere end et minut, på hvilket tidspunkt den tabende hane blev ført, blodig og livløs, til et kor af ophidset huller af dem, der havde en eller mistet penge på dette resultat. Det var mildt sagt interessant, og som sorbid sporten er, betragtede vi os som heldige at have været vidne til det, fordi ikke mange turister er i stand til at finde den undvigende autentiske pikkamp på Filippinerne.

Pikkamp i Port Barton
Klik på et af følgende fotos for at vise et hurtigt lysbilledshow af alle billeder fra denne blog!

Vores Jeepney Ride forlader Port Barton

En anden udsigt fra dækket på El Busero Inn
Fejrer solen i Port Barton
Gudskelov for eftermiddagssolen

Caged hvalpe på bagsiden af ​​jeepney
Sweet Jeepney

Kan lide det? Pin det! ?

Ansvarsfraskrivelse: Geder på vejen er en Amazon -associeret og også et tilknyttet selskab for nogle andre detailhandlere. Dette betyder, at vi tjener provision, hvis du klikker på links på vores blog og køber fra disse detailhandlere.